torsdag 16 maj 2013

Det är mycket man inte vet här i världen ...

Det var väl inte så här jag tänkte mig Kiev.

När ena dottern för en tid sedan - å jobbets vägnar -, skulle åka till Ukraina, till Kiev, raljerade den övriga familjen och önskade henne en trevlig resa, ja, men åååå, så underbart att få åka till Ukraina!

Om man säger som så ..., så var det många smileys efter våra lyckönskningar.

Men tänk .., hon kom att tycka om Kiev! 

Och vi, åtminstone mamman, bara  h ä p n a d e!

Nu är dottern återigen där och på Instagram kan vi läsa om underbart god mat och vänliga människor .., och en morgon står att läsa att hon är på väg till kontoret och att det är ruffigt och mycket avgaser, men jo, hon gillar verkligen Kiev och i nästa meddelande pratas det om Odessa vid Svarta Havet.

Tänk, så lite man vet om sina barn!


// Bilden har jag norpat från en turistsida på nätet.

7 kommentarer:

SoF sa...

...å va lite man tydligen vet om Ukraina och Kiev. ;)

Det är ju inte precis den första tanken som dyker upp, när man tänker på resmål. Typ: Åh vad jag skulle vilja åka till Ukraina.

Sommarsols-hälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: nej, just det!

Och den dottern tillhör inte sorten som förbehållslöst faller för allt så där hött om bött .., det var kanske därför jag blev så förvånad ,-)

Att min mamma hade sagt samma sak; jodå, det hade jag förväntat mig, men inte dottern ,-)

Ännu mera SoF: tack för tipset om den där klipparen. Tänk, om du kunde maila mig en bild på den!

Dinah sa...

Det beror väl på om man bara tittar på ytan i vissa områden aller om man ser lite mer.

Elisabet. sa...

Dinah: och mest pratar hon om alla vänliga människor ...

Dinah sa...

Eh, ja, det är ju bra, men jag vet inte varför de inte skulle vara trevliga.
Till och med stockholmarna anses ju trevliga av turister.

Elisabet. sa...

Dinah: nej, det är sant .. ,jag utgår nog från mig själv. Jag minns en resa med uppehåll i ett dåvarande östland och något sämre i serviceväg och bemötande har jag nog aldrig varit med om.
Det är nog därför jag blev så häpen ,-)
Och det säger mer om mig än om någon annan.

Turtlan sa...

Min bror har varit i Odessa med omnejd. Jag tänkte grått grått när han skulle berätta. Men det var inte så. Han gillade det skarpt.

Mycket man inte vet.