torsdag 16 maj 2013

På eftermiddagsbrickan ...


En frukostbricka från Samos. Nu är det bara 42 dagar kvar.

Från sin thailändska horisont får Guy ta del av en - i många stycken - helt annorlunda kultur.
Detta att ha två fruar, till exempel.

Och ett alldeles fasansfullt (eller happy-end-igt ..., det beror på hur man ser det, eller kanske både-och) inlägg som handlar om hundar, finns också hos honom.

I Portugal skriver annannan så här ...
 "Någon som är mycket liten och har åtta ben hissar sig upp framför mig i en tråd jag inte kan se och ännu mindre föreställa mig var den sitter fast. Det är tre meter i takhöjd i mitt arbetsrum, har hen spunnit hela vägen därifrån till mitt skrivbord?"

Och så fortsätter det.

Det blir som en underbar liten betraktelse över livet - det stora och det lilla -, tycker jag.

Från Porto till Göteborg.
Där bor Ann som har skrivit en lista och berättat om sig själv.

Det har för övrigt hon som är 183 cm lång och talar närkingska också gjort.

Hasse i Ö-vik, han med alla fina bilderna, hans bror skriver en hälsning från vad han kallar för friskfabriken.

Och någon annan har strosat omkring runt ett ödetorp och låtit tankarna gå.

Nästan exakt samma tankar hade Solveig från Arjeplog, numera Dalarna.

Sist av allt: världens vackraste resmål ...?
Jodå, det finns - enligt 437 experter - här.
Jag är nästan benägen att hålla med.

Såja.
Nu får ni skölja ner allt detta med en kopp te eller kaffe.

Själv ska jag ta en promenad ner till stranden och havet.

2 kommentarer:

SoF sa...

Väldigt liknande motiv och tankegångar hos "Långt borta och nära"...
Vi är alla så lika.

Elisabet. sa...

SoF: ja, visst var det ,-)