torsdag 9 maj 2013

Kväller i landet Halland ...


Hockey på tv, men jag tittar på ett helt fantastiskt program som handlar om kvinnor i västafrika.

I en timmes tid sitter jag tillbakalutad i loppisfåtöljen och fascineras av dessa starka kvinnor som har makten på ön där dom bor.

Vackra kvinnor med en svartglänsande hud .., sååå vackra, så vackra!
Och vilka klänningar!
Vilka tyger!
Såna skulle jag vilja ha.


Tidigare i eftermiddag har jag rensat ogräs, stekt färsk torsk till middag, dammsugit och plockat undan, allt medan pv lägger pussel med växthusdelarna.
Det tar sig.
Det går framåt.
Han säger att nu känns det roligt.

Och små värmeljus lyser upp i kvällen ..., på sängen i Gunnars Rum har sigge nilsson kurat ihop sig och snart har jag ledig helg.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Det ska bli så roligt att få se bilder från växthuset när det är klart!
Och den här hockeymatchen hade jag kunnat missa. Det känns som om Kanada mest leker med de svenska herrarna. Men vi har det iallafall mysigt i tevesoffan med regnet smattande mot rutan och ett par avlägsna åskknallar :)

Pysselfarmor sa...

Halloj ...jag har kommenterat i bloggen Brev från min mamma om P-O Hansson från Dikanäs.
Så märkligt!

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, fy vilken tråkig match!
Pv studerar växthusritningen och jag funderar på att gå i säng ,-)

Pysselfarmor: bäst det är, så visar det väl sig att vi är släkt ,-)
Och nej, inga planer på en bok.