söndag 5 maj 2013

Och så en lista ...


Vem är i rummet med dig just nu?
Ingen alls. Pv gick just ut med harry på kvällsrundan.


Vem skickade du senaste sms:et till?
Mina barns pappa som skickat en bild på Anders.


Vem saknar du mest just nu?
Det måste vara pElle som i veckan - äntligen - ska komma i jorden.

Var är din mobil just nu?
I köket på arbetsbänken.

Vad var det senaste du åt?
Några chokladöverdragna kex. Ganska torra. Inte särskilt goda heller.



Vad ser du mest fram emot just nu?
Resan till Kreta efter midsommar. En vecka tillsammans med Emil och pv.

Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”?
Hitta en bra behå.
Eller själva resan FÖR att hitta en sån.

Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)?
Det var nog i Skåne hos exet och hans Karin. Kaffe på altanen.
Beundran av bubbelpoolen utomhus.

Vad står på ditt “schema” idag?
Här är kväll nu.
Snart dags att ta in tomatplantor och lavendel och sen godnatt.

Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu?
En rosa pelargonia.

Om du tittar rakt fram, vad ser du då?
Tavlan med skatorna och katten av Sven Ljungberg.
Ja, inget original.

Vilken blogg besökte du senast?
Kattis, där jag looog så här mycket när jag läste om hennes yngste son som idag tog fatt i modet.

Vad vill du helst av allt göra just nu?
Gå i säng och sova.

Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför?
Ja, superkraften att stå emot alla goda mackor. Till exempel.

En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu?
Just nu? Ingen särskild, faktiskt.

Härligaste ljudet just nu?
Starens siiiirlande.

Något du skulle vilja lära dig?
Massor! Kungalängden, t.ex.
Ja, varför inte?
Bara för att kunna den.
Pv är suverän på allt som har med historia att göra.

Tre saker i din väska:
Jag har ingen väska, men jag ska skaffa mig en.

Hyde Park, London ...

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Just nu? London, kanske.

Nattuggla eller morgonpigg?
Extremt morgonpigg.

Det första du tänker på när du vaknar?
"Undrar just vad klockan är ...?"

Vad spenderar du helst pengar på?
God mat och blommor.

Vem kramade du senast?
harry

Vem pussade du senast?
Det var också harry, alldeles nyss.

Vad är du rädd för? (För egen del.)
Jag har på gränsen till klaustrobi .., vill aldrig ha stängda dörrar eller fönster.
Alltså är jag rädd för att bli instängd i ett väldigt trångt utrymme, typ som vid en jordbävning.

Em ... som ska bli bilmekaniker, är det tänkt.

Vad gör dig glad?
Småttingar ..., vänliga och omtänksamma människor .., grannen som vinkar glatt när jag moppar förbi.
Och att vi - några bloggare och icke-bloggare -, verkligen kunde gå samman och hjälpa Em från Thailand, ja, detta att ge honom möjligheten till en utbildning.
Det gör mig så innerligt, innerligt glad, ja, mer än så .., rent av lycklig!

“Pryl” du saknar mest just nu?
Skrivaren. Var ÄR den ...?
En skrivare kan väl inte bara försvinna!



Favoritglass?
Cornetto Jordgubb.

Listan norpades hos Kattis, som i sin tur hittat den hos Ulrika.

3 kommentarer:

Monet sa...

Åh vad det gläder mig att projektet med Em verksr fungera. Hade jag vetat att det skulle bli bilmekanikerutbildning hade jag gladeligen gått med. Det var fotbollsutbildningen som kändes helt orealistisk som fick mig att backa ur.

Nu ser det ju som om en ung pojke får en yrkesinriktad utbildning och förhoppningsvis får jobb och försörjning för sig och sin familj!

Elisabet. sa...

Monet: ja, det blev bra - eller man hoppas att det blir bra -, jag tror nog det.

Man får hålla tummarna, sen vet man ju aldrig vad som händer.
Livet är ett äventyr ,-)

Elisabet. sa...

Monet: ja, det blev bra - eller man hoppas att det blir bra -, jag tror nog det.

Man får hålla tummarna, sen vet man ju aldrig vad som händer.
Livet är ett äventyr ,-)