onsdag 8 maj 2013

Ni glömmer väl inte DBIV ....


Kerstin i Dalarna berättade om en härlig resa till Uppsala och ett besök i garnaffären.
Glädje, glädje! 

Det inlägget genererade en liten pratstund mellan Kerstin och Ulrika.
Så här gick det:

Ååh, Kerstin, var det Yll o Tyll?
Namnam!! :-)
5 maj 2013 09:27
Radera
Anonym Kerstin i Dalarna sa...
Javisst :-) Fick lov att göra två besök innan jag lyckades bestämma mig ;-)
Det ska bli en GRÖN Lilium av Alt Herzog. Har hunnit ca fyra cm, och tyvärr dröjer det några veckor innan jag kan fortsätta :-( Livet kommer emellan ibland, bara att acceptera. Har iaf något att längta till.
5 maj 2013 09:50
Radera
Anonym Anonym sa...
Amy heter hon, inget annat.
Kerstin igen
5 maj 2013 09:53
Radera
Anonym Ulrika sa...
Den är jättefin!
Vad köpte du för garn?

Jag har inte varit i Yll o Tylls butik än, men jag handlar ofta av dem via nätet.
5 maj 2013 10:12
Radera
Anonym Kerstin i Dalarna sa...
Ullgarn Extra 1 från Hjelholts Uldspinderi. 400m/hg.
"En exklusiv blandning av Gotländsk Pälsull och Merinoull från Falklandsöarna." står det på etiketten. Tror det blir bra. Funderar på att göra ärmarna lite längre bara. Stickar framstyckena tillsammans med bakstycket för att slippa sy ihop sidorna.  


Mossfolk hade - tillsammans med make och hunden Cosmos - varit i skogen.
Så här skriver hon: 

"Det är mycket som skulle kunna ha varit bäst i veckan. 
Underbara skogsturer. Majbrasa. Musikal. Fina vänner.
Ledig dag. Magnolian som slagit ut. Det har helt enkelt varit en bra vecka. Men det allra allra bästa, det var nog att komma hem till ett tyst hem igår. Cosmos, som hade varit själv i drygt två och en halv timme, kom utlufsande ur sovrummet och gäspade stort när vi kom hem. Har man tidigare haft en hund som inte gått att lämna ensam, då känns det här helt underbart!"


ellem från Skellefteå hade besökt hemtrakterna i Värmland och tog en ljuvlig bild av en hel matta med blåsippor! 



 Och så såg hon ett halofenomen .., andra gången i hennes liv! 



I Skåne hade hedgrenskan deltagit i en trail-tävling (med häst .., man ska öppna grindar och lite sånt, nästan som en riktig kofösare) och inte hade hon bara deltagit; hon hade dessutom vunnit

"Jag som ALDRIG någonsin vinner nånting!" skrev hon efteråt.
Tala om glädje! 



Ulrika i Västmanland .., ja, det är bara att titta på hennes bildcollage, så förstår man.
Det är glädjen över Marcus .., katten Virka, rallyt, stickningen förstås, och sonen Chrille som fyllde sexton.



Så här skrev Turtlan om sin glädje: 

"För mig blir Veckans bästa att s n a r t är det dags att lägga i båten. Inte än men det närmar sig. Nu putsas, lackas och fixas det för fullt. Fint blir det! 

Jag har inte bidragit med så mycket jobb än utan jag tar hand om städningen och fixa i ordning "interiören". ( uh så manligt / kvinnligt det är ibland då...) 

Men men, var och en gör väl så gott en kan. 
Turtlan mitt i natten som har en h e l veckas ledigt framför mig.
Gôtt!"


Och det bästa för mig ...

Lilla Blåmesen som flög fram och åter till den tömda komposten och jag själv som satt på stentrappan och bara njöt av sol och värme och fågelkvitter.


Här är paketet till förra veckans vinnare, nämligen Eva på Frösön.
Tejpen - som nu är på upphällningen .., tänk, vad den har räckt länge!! - kommer från Portugal och från den rara annannan, vars pappa har så där måttlig tilltro till den yngre generationen.

Fler som vill vara med?
Mejla då det som gjorde dig varm i hjärtat till bisse151@gmail.com, så är du med i dragningen som blir på lördag.

Välkomna!






Inga kommentarer: