torsdag 19 september 2013

Igår ....


... strålade solen och jag var ledig och kände mig lycklig.
Tog bilen och körde till Steninge .., gick ut på piren ..., bytte till baddräkt.


Tog ett hastigt dopp .., simmade maximalt fem meter .., huvudet under ytan (annars känns det inte som om man har badat) och sen upp igen.
Då kom Stig!
Det är tredje gången vi möts där på piren - bara vi två - och nu hade han med sig en blå plasttermometer som visade på fjorton grader i havet!


Stig var modigare än övertecknad .., brrrrrr .., kallt var det, men han simmade iväg en bra bit, ja, minst tio meter!
"Men du förstår .., det här var nog sommarens sista dopp!" sa han huttrande efteråt.

Vis av tidigare erfarenheter frågade jag om jag fick ta en bild på honom och visa den  här?
Ja, det fick jag.

"Jag kan ta en bild av dig också, om du vill ..?" sa Stig.

Nja, det var väl ändå onödigt ,-)


På väg tillbaka till bilen upptäcker jag två kvinnor som sitter på en bänk och dricker kaffe.
En av dem är kund i affären.
"Men å, är det du!" säger hon leende.

Det visar sig att dom arbetar på dagiset/förskolan i Steninge och nu har fikarast.
Åååå, vilken miljö att ha omkring sig!!
Båda damerna endabarn och handen till vänster tillhör Susanne och den till höger Lena.
Minns jag rätt, är Susanne kräfta och Lena skorpion.

Inga kommentarer: