söndag 15 september 2013

Och här är glädjen ....


 Jo, det var mossfolk som berättade om glädjen med Otis Cosmos som har blivit duktig.

Och Kerstin i Skåne, hon hade - håll i er govänner! - tagit årets första dopp
Detta skedde i Tjurkö i Blekinge, där hon var på trivsam minisemester tillsammans med en rar väninna.


Karin i Huddinge (väkommen i byttan!) skriver så här: 
 " .... vi hittade svamp, men ingen ätbar, grodor, men ingen ville vara still så länge att de fastnade på bild. Det luktade höst och de första gula bladen har kommit. I skogen finns det stora tallar med så kraftig stam att när han och jag står på varsin sida snuddar bara våra fingertoppar vid varandra. 
Tallen blir omfamnad."



Och Eva på Frösön som var så glad över att hösten blev så fin .., nästan som sommar var det!


Annika i Kävlinge var överlycklig över att yngsta dottern Lisa hamnat så rätt i sitt gymnasieval.
Så här skriver hon:

"Hej finaste Elisabet!
Det bästa i veckan är att min fina Lisa trivs så bra i skolan, såhär första året på gymnasiet. Hon läser Barn&Fritid och hon har absolut valt rätt linje.
Hon är tålmodig och oerhört viljestark i en bra kombination och kommer så småningom att göra ett bra jobb på en förskola eller vad hon kommer att välja." 


I Västmanland hade Ulrika haft härliga dagar och bland annat mött en kamel!


Cecilia N kände sig upprymd över att kursen hade satt igång och så var det ju det här med nytillskottet i familjen, förstås.


I Östergötland hade Bloggblad varit på fest för chefen och då kan det minsann se ut så här.


Lilla Noelle som bor i Norge, hon ordnade sin mormors allra veckans-bästa.
Och mormor, det är Babsan som bor i Uppsala, men som egentligen kommer från pitepaltens hemland ..., ja, Piteå, alltså.


Och den före detta specialläraren Eva i Tyresö, hon tyckte att det bästa var att som mormor få hjälpa barnbarnet med läxorna.

Är nu alla med, tro?

Och eftersom jag ännu inte lyckats fixa det här med youtubekontot, så blir dagens dragning helt enkelt stillbilder, om jag inte kan ordna det på något annat vis.

17 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Blir nog spännande med en stillbildsdragning, men kan inte PV fixa ett youtubekonto och lägga ut dragningen där..?

Anonym sa...

Jag tror att jag också skickat in...

Hedgren

Anonym sa...

Ja, det var nog en vecka sen jag skickade in, men har inte sett ngn dragning... Och jag följer nooogsamt din blogg! ;)
Kram från Hedgrenskan!

Elisabet. sa...

Kerstin; jag är på jobbet, kollar när jag kommer hem.

Elisabet. sa...

Jag hittade den; den kommer på plats innan dragningen, det handlade om tjurfkö.

Anonym sa...

Yes! * torkar svetten ur pannan... ;)

Anita sa...

Min glädje och det bästa sedan ett par veckor tillbaka. :)

Kram! Anita

Evas blogg sa...

Men, Otis är min hund!!

Elisabet. sa...

Anita; du ville ju vara ned på boken av fridolin! Ditt kommer i morgon. Det hör är armbanden, ,-)

Elisabet. sa...

Eva: jag tror nig att den rara Mossfolk gläder sig åt pris framsteg också ,😉

Elisabet. sa...

Eva: otis ska det vara!

Anita sa...

F´låt Elisabet.. Jag var för tidigt ute! ;)

Evas blogg sa...

:D

mossfolk sa...

Haha, ja men det blir väl som lite dubbel glädje det -med både Otis och Cosmos ;)

Mian sa...

Jag fattar inget...är det inte Cosmos på bilden?

Elisabet. sa...

Mian: jo, men i brådskan skrev jag otis och det var ju osis ...-)

Mian sa...

Aha... jag förstod inte era kommentarer om detta... :-)