torsdag 19 december 2013

Det bästa för Agnetha ...
 
Så där kanske han svävade av glädje och tacksamhet ...? Bilden från Helsingborgtiden.

Hej!

Vet att det är för sent för det bäst i veckan,  men jag måste ändå få skriva
och berätta för dig  vad som är det bästa för mig.

Jonny har varit till Umeå lasarett idag och fått veta att strålbehandlingen han genomgick i höstas har tagit. Cancertumören är borta.

Han hade nämligen struphuvudcancer och var i Umeå 8 veckor i höstas och strålades.
Strålningen var nog så jobbig, han blev ju sönderbränd i halsen och fick brännsår utanpå.
Kunde inte äta vanlig mat, bara flytande plus att allt smakade bränt.
Hade inte någon röst heller.

Han var så glad när jag kom från jobbet igår att han grät glädjetårar, han
har varit så deppig sen han fick beskedet om cancer.
Han var helt övertygad om att han skulle mista struphuvudet och få en knapp där framme som man
måste trycka på för att kunna prata.

Nu var det en glad Jonny som ringde direkt efter undersökningen och meddelade att behandlingen tagit, den bästa julklapp han kunnat få.

/ /Och Agnetha, jag är helt förvissad om att dom som läser detta gör precis som jag själv .., sitter och smajlar efter den sista raden!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

UNDERBART!!!!

Anonym sa...

Vilket härligt besked. Önskar en god jul och ett riktigt gott nytt år! :-)

Ruta Ett sa...

Fantastiskt! Vilken julklapp!
Stort grattis!

Eva i Tyresö sa...

Underbart att det kan gå så bra.
Grattis!