måndag 16 december 2013

På agendan ...


Ja, jag erkänner villigt att vissa sysselsättningar hänvisar jag med glädje till herr pensionatsvärden.
När det är dags att byta däck, då säger jag ..., "ja, men du har ju snopp, det är karlagöra!"

Vän av ordning och politisk korrekthet tycker förstås att sånt är rena struntpratet, men det bekymrar mig inte så värst mycket, jag kommer nog fortsättningsvis att göra på samma sätt.

För en stund sedan färdigställde jag att-göra-listan (ja, jag älskar listor!) inför julens fröjder.
Ganska många punkter tillhör karlagörat.

Längst ner står det: "gulla lite extra med pv angående gardinstången vid tv:n".

Om han kommer att bli lycklig vid hemkonsten ikväll ...?

Tveksamt.

9 kommentarer:

cruella sa...

Åh, jag älskar att hämta ris och gå i skogen och leta rätt på en fin liten gran och såga är jag en fena på. Och så bakar jag gärna. Byter däck, hm, jo, jag har gjort det, men det kan jäklas och då blir jag irriterad. Tömma jord och sånt från krukor, fixa balkongen etc på hösten är jag kass på:)

Ulrika sa...

Äh, var och en gör det man gör bäst. Vad det är kvittar väl. Huvudsaken man hjälps åt!

Elisabet. sa...

cruella och ulrika: enris har jag redan tagit hem en omgång av - själv -, men granris, då får man nog ge sig av en bit i skogen och då får den med friska knän bli granrishämtare, -)
Byta däck har jag gjort - en gång -, och pv är mästerlig på den saken, så jag tycker att han får fortsätta att briljera.
Och ja, jag håller med dig Ulrika.
Själv är jag ganska bra på att göra det ombonat omkring oss och fixa fint i blomlådor och krukor.
Den där trätunnan är hiskeligt tung, så det är utan tvekan snoppjobb.

mossfolk sa...

Jag är också hemskt förtjust i listor men det finns någon hemma som går totalt i strejk när jag skriver dem. Därför gör jag numera bara listor åt mig själv och lever på att den äkta hälften är så omtänksam att han kan avlasta mig från vissa saker :)

Elisabet. sa...

mossfolk: pv har vant sig .., han t.om frågar ibland när jag åker till jobbet om där inte finns nån göra-lista ,-)

Kattis sa...

Här utgår vi från vad var och en är bra på, och så pekar jag med hela handen för att det ska bli gjort... ;)

Elisabet. sa...

Kattis: ja, det är väl ungefär så det fungerar här ..., om pv skulle säga hur det är ,-)

Kattis sa...

Vem vet? Efter det att den där gardinstången, mycket efterlängtat, fixats till, då kanske han kan få bli lycklig, din pv? ;)

Elisabet. sa...

Kattis: kanske det du ,-)))