söndag 11 maj 2014

Ännu en .... 


... promenad blev det .., iklädd häftiga träningskläder i form av en vit anorak och en grön klänning.

Det funkar det med och tack och lov att man bor på landet.
Ibland möter jag bilister, rent av kunder från affären, men jag struntar i vad dom tänker .., å, så härligt det är att ha kommit dithän!

Den här gången gjorde pv mig sällskap och det var betydligt trevligare.

Jag fick bestämma takten och det gick bra.

Fem minuter snabbare än den tidigare lika långa rutten (minus 40 meter) ..., och att sedan ställa sig och fixa middag (kycklingfiléer stekta i curry/spiskummin/chilipeppar + squash, paprika och lök i tärningar och sist av allt bulgur), det tog den sista energistumpen.

Poff, sa det, så ramlade jag ihop på soffan.

7 kommentarer:

Kattis sa...

Här kommer vi på oss, hur vi faktiskt går klädda, först då vi får oväntat besök! ;)

Eva i Tyresö sa...

Hur lång var rutten?

Bloggblad sa...

Jag gick min korta runda i duggregn. Vinterjacka, handskar, mössa och täckkjol över jeansen. Inte det minsta piffigt, men jag räknar med att grannar redan vet att jag gör precis som jag vill.

Elisabet. sa...

Kattis: det är nog så här också .., och vi har inte så ofta dylika.
Det är Jehovas Vittne - en man och en kvinna - eller grannen. Men ändå ,-)

Eva i Tyresö: lite drygt 1 km. Härifrån ut på kustvägen, sen svänger jag vänster och går nåt hundratal meter, vänster igen mellan åkrarna, in på lillvägen och hästhagarna och så lilla gula huset här nedanför och så hem.

Bloggblad: låter underbart!

Turtlan sa...

Du är flitig. Måste kännas skönt när krafterna kommer tillbaka och rundan blir längre. Hur länge blur du sjukskriven?

Skönt att inte bry sig. Man mår bäst så.

Gokväller!

Mian sa...

Härligt att det går framåt med din rehab. Hoppas att det blir lite varmare väder igen.
Själv struntar jag totalt i vad folk tycker om min klädsel, jag klär mig i sånt jag trivs i, då mår jag bäst.
Nu ska jag sätta fart till tåget. Ha en skön vecka Elisabet, jag gläds med dig när jag ser dina statusuppdateringar från Runkeeper! ♡

Elisabet. sa...

Turtlan: jag är sjukskriven till den 11:e juli .., sen hoppas jag på några veckors holiday ,-)

Mian: om du fick in nån rapport/statusuppdatering igårkväll, så var det pv som var ute och sprang och testade Runkeeper. Han har ju ingen egen smartphone, utan lånade min.