måndag 12 maj 2014

Det bästa för Babsan i Uppsala ....


... kan ju inte bli annat än det här ..., skriver Babsan.

(Vilken underbart sinnlig bild! skriver Bettan).

Ruta Ett sa...
Jag känner nästan doften! Jag köpt en bukett till mig på torget i lördags!Jag minns när jag var liten att mamma och jag tog tåget (!!!) till ett känt liljekonvaljställe och plockade och sedan for hem igen!
En heldag i skogen med picknick!
(Pappa var då i Stockholm på utbildning.)
Det tänker jag alltid på när jag ser liljekonvaljer. 
 
Elisabet säger: 
Hemma i Malå hade mamma planterat liljekonvaljer alldeles i närheten av en stor syrén. 
Konvaljerna spred sig lite .., några stånd kunde man hitta under stegen som gick upp till taket. 
 
 

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Jag känner nästan doften! Jag köpt en bukett till mig på torget i lördags!
JAg minns när jag var liten att mamma och jag tog tåget (!!!) till ett känt liljekonvaljställe och plockade och sedan for hem igen!
En heldag i skogen med picknick!
(Pappa var då i Stockholm på utbildning.)
Det tänker jag alltid på när jag ser liljekonvaljer.

Anonym sa...

Där jag växte upp i Piteå fanns det knappt Liljekonvaljer så jag tycker det är ljuvligt/Babsan