onsdag 14 maj 2014

Onsdag ...

Ja, märkvärdigare än så blir inte rubriken.

Kalas i affären ...

Åker till jobbet och lämnar papper till Bodil, ja, det gäller AFA:s försäkring och jag tänker att ibland är tillvaron mer än lovligt underfundig!

I en kommentar på min blogg har jag en dag en hälsning från någon Fredrik på AFA:s försäkringsbolag och han skriver att "vi ser att du har en längre tids sjukskrivning framför dig, du är väl medveten om att du kan få ersättning från AFA om din arbetsgivare har slutit kollektivavtal."

Nej, det hade jag ingen aning om .., det här med ersättningen.

Först tror jag att det är ett skämt .., sen kollar jag upp det hela och det visar sig stämma och nu fattas bara en ifylld blankett från arbetsgivaren och så skickas alltsammans in.

Det är fullt i fikarummet när jag tittar förbi!
Där sitter Bodil, Mattias (som har fått ny frisyr .."Madde fick bestämma, jag bryr mig inte ...", säger han och ler lite urskuldande) ..., Carina, Magnus och Therese och så kommer Bodils pappa på visit och Gunilla från charken tittar också in, för se det är fint besök i lunchrummet .., Johanna är  nämligen där med nytillskottet, en liten tös som sover precis hela tiden.

Det blir en stunds prat om allt möjligt ..., mest om hur nyfödda barn sover och om namnförslag och kundtillströmning i butiken och vilka som ska sommarjobba.

För övrigt ska en ung man ska anställas och ta över efter underbara Elin.
Hoppas att han är stark, det behövs muskler i en livsmedelsbutik.

I kassan står en av vikarierna; hon är 23 år och berättar att i hennes förra anställning kunde hon stå i kassan under tio timmar och redan nu, vid så unga år, har hon ont i sina knän om kvällarna!
Inte är det underligt att vi gamlingar däckar.

När jag kommer hem ringer friherrinnan.

Hon har sett att jag tänker bada idag och frågar om jag inte kan vänta tills i morgon, då ska det ju bli fint väder och då kan hon också ta sig ett dopp?

Jodå, det går bra, säger jag.

3 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Jag undrade just om badet men då kommer "Badnytt" ut i morgon!
Jag går riktigt bra nu till min stora glädje.

Anonym sa...

Jahaja. Gör aldrig det idag som du kan skjuta upp till morgondagen.
PV (som också följer denna slogan ibland)

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: idag ska det bli av, mitt på dagen, tillsammans med friherrinan ,-)