lördag 17 februari 2018

Det bästa för Ann i Göteborg ....
(den STORARTADE ...)



Det bästa den här veckan var när jag fick besök av min kompis Emma och ett av hennes barn – Todd! Han är nu 9 månader och har börjat krypa och resa sig upp och stå.
Emma har en gång i tiden varit flickvän med min äldste son och när det förhållandet tog slut, så fortsatte vi att hålla kontakten.
Jag tyckte så mycket om henne och det var så roligt att ha en tjej att gå på stan med, dra i blusar i affärer och gå och fika med. Mina söner var ju inte precis pigga på det.
 
Det är minst 10 år sedan H och E gjorde slut och numera bor hon 7-8 mil från mig. är gift och har två söner. Så fort vi kan träffas vi och vi har alltid så roligt och skrattar mycket. Men vi pratar också om allvarliga saker och dryftar saker som händer eller sådant som kan göra en ledsen.
 
Det är verkligen en källa till glädje och energi för mig – och vet jag – även för henne!
Jag är så glad att ha Emma som min vän!
 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Så fin bild - utstrålar lycka!

Elisabet. sa...

Ja, verkligen! Och så skönt att kunna behålla kontakten - som i ert fall - även om ett förhållande kapsejsar. Måste kännas bra för er båda.