fredag 16 februari 2018

Det bästa för Barbro i Brämhult ....
(Walkaboutsweden)



"Hej!

Tänkte att jag skulle vara lite tidigare ute med bidraget denna vecka.

Här hemma har vi diskuterat och funderat över det här med den kommande pensionen - en ny fas i vårt över 40 år tillsammansliv.

Ja alla dessa perioder man haft tillsammans, som en massa liv i Livet. 
Jag har aldrig varit bra på att titta tillbaka och minnas det som hände när jag var liten, tonåring o.s.v. Mycket har bleknat...

Maken har funderat över att gå i förtida pension och vi har räknat, funderat, T har haft samtal med en pensionskunnig person på Försäkringskassan, vi har kollat in Min pension och Pensionsmyndigheten på nätet. Pjuh!
Man väger hundralappar mot friare dagar. Under hur många år ska man ta ut tjänstepensionen? Finns det ett absolut rätt sätt att tänka på?

Men nu är alltså beslutet fattat och anmälan är gjord.

I sommar är/blir vi båda pensionärer.

Nedan en bild från en av alla våra hundratals utflykter som vi gjort tillsammans genom åren, sällan utanför Sveriges gräns och ofta i närområdet. Det finns så många fina platser och spännande motiv - man behöver inte åka så långt.

Jag önskar dig allt gott T och att vi får många fler fina stunder tillsammans.

Tack ♥"
 

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Barbro, är det en busschaufförsväska han har vid sidan om sig?

Anonym sa...

Grattis ! Önskar Er ett härligt kommande Pensionärs liv

Kram Friherrinnan

AP sa...

Och jag tänker att mannen på fotografiet ser ut att vara 40 år. Min själ!

Ulrika sa...

Så härligt att läsa, Barbro. :-)

Bidrag till veckans bästa kommer från mig med, men jag är på väg dit nu så det dröjer lite till. :)

WalkaboutSweden sa...

Friherrinnan, AP och Ulrika.

Nu blev jag rörd över er uppmuntran - tack snälla! ♥

Elisabet.

Det kan man ju tro (så här lite på håll).
Och visst hade det passat T extra bra. ;)

Men det är en variant av väska som passar bra att ha om man ska ha händerna upptagna med fotografering.


Elisabet. sa...

Jag ska villigt erkänna att jag tänkte precis som AP! Det kan du hälsa Tony!

Han på bilden sa...

40år... vilken komplimang. :-)
Tack AP och Elisabet.