lördag 17 februari 2018

Lite mera  ...



Stafetten idag i OS.
Anna Haag, Charlotte Kalla, Ebba Andersson och Stina Nilsson.
I den ordningen åker dom.

Och stackars Anna Haag .., måtte hon inte läsa alla kommentarer på sociala medier där hon skåpas ut som det osäkra kortet. Tänk, om det vore ens egen dotter dom skrev om!

Nej, det finns ingen jag håller tummarna sååå mycket för, som för just denna Anna idag!

Och även om man ska tåla mycket i sportens värld, tycker jag att det ibland - just i det här fallet -  övergår i ren vuxenmobbing.

Lycka till Anna!



7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig.

Friherrinnan

Evas blogg sa...

Instämmer. Tänk Tom P som inte fick in straffsparken i torsdagens match mot Arsenal. Han har blivit mordhotad på Twitter. Alla dessa bedrövliga kommentarer, snacka om osportsligt.

Elisabet. sa...

Friherrinnan och Eva på Frösön: jag förstår om man diskuterar laguttagningen, men sättet somliga gör det på - på sociala medier - det tycker jag är hemskt.
Den som verkligen borde få mejl från förgrymmade åskådare, är ju den som tar ut laget.
Och straffläggaren som missade .., ja, hemskt Eva! Att bli mordhotad.
Nån i Sydamerika blev ju skjuten efter att ha missat en straff.

Turtlan sa...

Åk själva kan man också säga!

Alla dessa hårda kommentarer och dumheter folk skriver. Allt blir bättre om man är lite mer snällig!

AP sa...

Jag hoppas att om jag varit Anna hade jag tänkt laget framför jaget.
För mig helt orimligt att de som presterat så mycket bättre på OS och tidigare i säsongen inte fick chansen nu, tycker mer synd om de som levererat men ändå räcker det inte till. Ke

Elisabet. sa...

AP: ja, det ligger säkert nånting i det, men dom är väl så sugna på att vara med, så det här att stå över självmant, finns inte på kartan.
Så här, bland annat, skrev Johan Esk i DN:

"I den långa stafetten gav förbundskapten Rikard Grip Anna Haag chansen. Han lämnade därmed in guldet från 2014 på pantbanken.
Anna Haag hinner inte ens släpa sig i mål på första sträckan innan de sågande sms:en och mejlen rasar in.
Det är inte Anna Haag som ska sågas. Det är Rikard Grip.
Förbundskaptenen hade frågat Haag om hon var redo att åka. Att till och med han var osäker säger allt.

Haag sade att hon var redo.

Kungen och andra scouter säger att de alltid är redo.

Anna Haag var det inte. Hanna Falk borde ha fått åka."

AP sa...

Jag instämmer helt att det är Grip som ska kritiseras, vilket han också görs.

Och att offentligt uttrycka sig som om hon haft ihjäl ngn är extremt osunt.

Men tycker oavsett att egna ansvaret som atlet kvarstår när det handlar om ett lag. Jag undrar också om de har så sluter klimat inom laget? I media framstår det så icke synkat och att inga motiveringar ges etc. Lite märkligt.