söndag 11 februari 2018

Det bästa för ellem i Skellefteå ...

Ett annat slags vykort .., från Skottland.


Hej!
Nu är jag lite för sen men det brukar visst gå bra ändå! 
Jag har varit däckad hela veckan med feber och hosta. Det är ju inte så kul, men jag har fått vila ordentligt och det var välbehövligt. 
En dag dök det upp ett vykort från gula huset och det renderade en trevlig pratstund med madamen. 
 
Mina kurskamrater och jag skulle få besök från västkusten av två andra kursare som längtade efter vinter och skidåkning. Vi skulle ha ätit middag här hos oss på lördagen men det fick bli en ändring i planeringen eftersom vi inte var helt pigga. Nu blev det en annan av kamraterna som fixade det praktiska och jag kunde vara med och umgås ett tag i alla fall. 
 
Kul att träffas och mycket att prata om för gästerna hade vi inte träffat på 40 år! 
Vi andra träffas lite då och då även om det är 13 mil mellan städerna. 
 
En trevlig helg med mycket minnen!
Den skidsugne fick låna pjäxor och skidor av mig och var ut i skogen både lördag och söndag. 
Nu hoppas vi på att vi kan ses igen om några år! 
 
ellem

1 kommentar:

Elisabet. sa...

ellem: nog borde ni väl ändå veta vid det här laget att det inte spelar någon roll när era bidrag kommer .., kommer det mitt i veckan så sparar jag det bara några dagar och lägger in det senare ,-)