lördag 17 februari 2018

En lördag ...



.. och dagens fönster fångades på förmiddagen och det var underbart vackert ute och sååå ljust!
Efter damernas stafett gjorde vi oss klara för att gå ut; jag skulle gå ner till havet och sätta mig där en bra stund och bara njuta,  men knappt hade jag fått på mig anoraken, ja, då var det damernas mass-start i skidskytte!

Men pv har åkt 2.5 mil skidor idag och var mer än lyrisk när han kom hem; det var ett sånt där hallelujamoment som jag minns från Pingstkyrkan hemma i Malå (särskilt vid väckelsemöten), men jag förstår hans glädje över att det hade gått så himla bra!
Nästan bums skulle han ringa AP och berätta.

För övrigt lugnt och fridfullt.
Friherrinnan har gjort oss den äran .., Nelly har varit omåttligt trött idag och i fröautomaterna är det full fart. l morgon ska jag köpa hem bra blomjord och sätta om och klippa ner pelargoniorna och några andra krukväxter .., ja, och lite till.

Och ni glömmer väl inte Det Bästa ....


Inga kommentarer: