lördag 14 april 2018

Tre stycken ....


Igår lade jag in ett collage av vänsterhänder på mitt instagramkonto och plötsligt fylldes jag av sån glädje .., såå många härliga människor som låtit mig ta fram kameran och som så generöst ställt upp med handen!

Här är tre av dem ..., fångade i flykten.

1. En cyklande organist från London som hamnar vid ett stort fikabord på en inglasad altan i Fallnaveka, utanför Ljungby. Vi satt där och drack kaffe, när Kajsa plötsligt upptäckte den här mannen som cyklade nere på vägen och hon lämnade sin kaffekopp och ruuuusade ner .., hojtande till honom att komma och göra oss sällskap.


2. Min storasyster Birgittas vänstra hand.
Hon är tio år äldre än sin lillasyster och jag tyckte alltid att hon hade så vackra händer, då, när jag var yngre. Det tycker jag fortfarande. Alltid nagellack. Artros i sina leder. Skorpion. Orädd. Gapskrattar ofta. Ärlig. Drömde om att bli modetecknerska, men det blev sekreterare i stället. (Åt en irländare).
Flyttade till Stockholm i början av 60-talet och bor sedan fyrtio år tillbaka i Australien.



3. Gösta Pehrsons händer. Höger som vänster.
Bilden tog jag när vi råkade hamna mitt emot varandra på pv:s brors bröllop i Skåne.
Gösta som jag kom att tycka så alldeles oerhört mycket om. 
Entreprenör .., målmedveten, snäll.

4 kommentarer:

fale artut sa...

Fantastiska bilder!!

Elisabet. sa...

fale artut: men tack snälla!

Ruta Ett sa...

Jag tycker om dina handbilder! Händer säger mycket om en människa och lämnar många minnen hos mig.

Elisabet. sa...

Ruta Ett: ja, jag tycker också om händer och bilder på händer. För mig säger det mer än en ansiktsbild.