söndag 4 november 2018

Bergmans hushållerska ....


Så här såg det ut på DN:s löpsedel, det var när vi besökte Bohuslän.
Och nej, vi köpte inte tidningen - den skulle ju vänta på oss när vi kom hem -.


Bilden: Bäddinstruktion från Bergman till hushållerskan.

Väl hemkomna hade jag ett mejl från Eva i Tyresö.

"Se filmen på SVT play om hennes arbete hos Bergman !!! Den är gripande..", skrev hon.

Igårkväll, medan pv tittade på tv-pucken (där Västerbotten gick till final och nu ska möta Göteborg), följde jag Evas uppmaning. Och det ska jag säga .., att hos Ingmar Bergman hade jag inte blivit långvarig som hushållerska! 

Efteråt skrev jag på instagram, att hädanefter kommer ordet tålmodig - ja, för mig - att vara synonymt med Anita Haglöf. Det var ett otroligt intressant (och aningen skrämmande) program, gjort av Tom Alandh - och då vet man ju att det är sevärt -.

Här finns en länk till programmet, som för övrigt kan ses fram till min födelsedag den 15:e januari 2019.

Inga kommentarer: