torsdag 8 november 2018

Torsdag ....


Nej, så här grönt är det inte ute just nu, men man kan ju låtsas.
Det är dis och dimma ..., fåglarna har fått mat .., och jag räknade till fyra fasantuppar kring syrénhäcken, annars brukar det oftast vara hönor som är på plats.

I vardagsrummet brinner ljus och mellan varven tittar jag på SVT:s Morgonstudion. Där visas klipp från gårdagen när Donald Trump läxade upp en av CNN:s journalister och det klippet får mig att må fysiskt illa. Vilken skam för USA att ha en så osympatisk president! En mobbare! Och vad jag inte förstår, det är att inte alla samlade journalister bara tågar ut från Vita Huset i gemensam protest?
Nej, jag begriper det inte.


Läser det vanliga morgonmejlet från min syster i Australien.
Hon fyller sjuttiofyra om några dagar, medicineras för hjärtbesvär, men är i allt sig lik från ungdomens dagar. Förra helgen tog hon bilen och körde dom dryga sextio milen till sonen i Portland och så hem igen några dagar senare. Helt annorlunda är det med hennes storasyster, hon drar sig i det längsta för att köra dom knappt femton milen från Skåne till Halland!
Tänk, att syskon kan bli så olika (och ändå så lika i mycket).
Själv är jag väl någonstans mitt emellan.


Och så en bild bara för att jag blir glad av den.
Det lilla fatet som var en gåva från Anja Notini och så vackra gröna ärtor!
Jo, grönt är skönt!

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Nu har ju Trumpen dragit in journalistens rättigheter så nu kommer han inte in... :-(

Turtlan sa...

Håller med dig. Varför bojkottar de honom inte helt och hållet? Slutade gå till presskonferenserna. Det är ju mobbing om inte ärekränkning han håller på med.

Hur länge ska vi behöva stå ut med honom???

Pernilla sa...

Vilka härliga bilder och vilket underbart tegel!

Elisabet. sa...

RExxie: ja, tänk om någon kunde dra in presidentens access till Vita Huset också!

Turtlan: exakt!!

Pernilla: jo, det tycker jag med .., att teglet är så fint!