tisdag 6 november 2018

Dagens fönster ...


Och ser man på, här kommer ett skepp lastat med en katt - ja, det kunde nästan vara sigge - men det är det inte, det är en katt som bor i Portugal hos annannan.

När jag skulle lägga in den här bilden, så valde jag att redigera den, men det har jag ju gjort en gång tidigare - då var det en bild från Guy - och det kan jag säga, att det gör jag inte om, jag menar, att inte fråga om lov först.
(Men du var inte arg Guy, men ändå ,-)

Så nu mejlade jag annannan och frågade och så här löd svaret: "Absolut! Motivet själv snarkar sitt medgivande!"

Och då bidrar jag med en bild av en annan snarkande katt.


Nämligen sigge nilsson.
Dom är lite lika, tycker jag.
Bilden tog jag för en timme sedan. Han ligger på en liten trädgårdsstol i växthuset och på finaste yllefilten, den som en gång tvättades i fyrtio grader och förvandlades till nånting tovat.

Och tack annannan för bilden!

3 kommentarer:

Annannan sa...

Klart dom är lika - jag har ju släkt i Benestad där Sigge kommer från!

Cecilia i Houston sa...

Så fint randiga båda två!

Jag ska nog leta reda på min fina yllefilt som också blev lätt tovad efter tvätt - katterna gillar den ju ändå.

Elisabet. sa...

Annannan: ja, det borde jag ha tänkt på! Han är så liten och pyttig sigge, i jämförelse med pElle som ju var stor och rundmagad. Båda kastrerade.

Cecilia i Houston: gör det! Det blir dom nog glada.