söndag 4 november 2018

Söndag ...


Och vi packar min väska med en fylld kaffetermos och några av pv:s gifflar och så kör vi till Harplinge, där hans moster Sonja bor. Vi vet ju, att ringer vi och förvarnar, då börjar hon städa ..., och Sonjas röra är ungefär som vår - fullt med papper och pennor och annat på borden - så vi är vana.

På väg in till hennes lägenhet, upptäcker vi den här finurliga katt-trappan.


Vi sitter vid köksbordet i det ganska lilla köket och Sonja berättar att hon just var på väg till Ankaret (min f.d. arbetsplats) för att posta ett brev och jag säger att brevet kan vi ta när vi kör hemåt och frimärken har jag i plånboken. Så vi sitter där i köket och pratar om ..., ja, mest om pensioner.
Kvinnopensioner.
Och jag skyller verkligen inte på någon annan än mig själv när det gäller den biten, men jag tycks vara i gott sällskap. Det är som om vi kvinnor på nåt sätt har trott att det hela skulle ordna sig ändå.

Och så pratas det om den kommande släktträffen i Ljungby om två veckor.
En "släktträff deluxe".
Den helgen blir det nog släktträff  för mig med, men i Hörby i Skåne, jo, men det blir bra.
Så mycket vi har gjort den här hösten!


Mitt i det vi sitter där vid köksbordet, ringer det i min mobil.
Det är Annika från jobbet och nu undrar hon om jag har möjlighet att komma och hjälpa dem, det är kaos och massor med kunder och inte har dom hunnit ta lunch?

Jag säger att det går jättebra och så packar vi ihop oss - och Harry - åker hemåt och på kroken i Gunnars rum hänger arbetskläderna redo och sen vänder jag om och ger mig iväg.
Två timmars arbete lite drygt blev det, sen lugnade det ner sig.
Ååå, så trevligt det var!


Upptäcker nya frimärken, men oj, så fina!!
Illustratör är Johan Pettersson.



Fina frimärken på rulle ser ut så här!
Lika fina dom!

Årets julfrimärken har även dom (som dom här ovanför) motiv av Jenny Nyström, men se, att ladda ner den bilden visar sig vara hopplöst.

Inget arbete är inbokat för mig den här veckan som kommer, men pv har fyra dagar inskrivna i kalendern, däribland morgondagens pass i Oskarsström där han tidigare arbetat i elva år.
et blir nog trevligt och det är högstadiet som gäller den här gången.

Nu ska jag titta på sista avsnittet av Allt för Sverige.
Har missat (eller valt bort) nästan alla dom tidigare.

3 kommentarer:

Cecilia i Houston sa...

Vilken fin stege för en katt!

Elisabet. sa...

Cecilia i Houston: visst är den! Finurlig! Nåt annat: betalar ni för kassar i butikerna, ja, när ni handlar?

Anonym sa...

Så härligt pensionärsliv ni verkar ha! Jag ser fram emot nästa sommar när det, lite för tidigt, börjar för mig. ellem