måndag 31 december 2018

Planer för framtiden ...?

Det är den frågan som jag tycker att människor ständigt ställer.

Nej, jag har inga större planer.

Men en har jag: på onsdag ska jag ringa och beställa tid för en hörselundersökning.
Sedan en bra tid tillbaka har jag våldsamt svårt att höra vad sägs i min eller i t.ex. pv:s mobil.
Jag trycker på volymknappen och försöker få till det, men det är omöjligt och att ideligen be den man pratar med att upprepa sig, det blir till slut pinsamt.

Nu löser jag ofta det hela med att lyssna via högtalaren, men det känns ju inte heller helt optimalt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där känner jag igen, Fick hörapparat för drygt 1,5 år sen o är nöjd. Mer än nöjd är att ta i för med många människor runt om blir det ett förfärligt oljud i huvudet. Mannen är glad för nu behöver vi inte ha tv-ljudet på högsta volym.
Catarina

Elisabet. sa...

Catarina: ja, det ska bli intressant att se eller höra (om jag nu hör ,-) vad dom säger. Det kan ju kanske vara en vaxpropp också?