torsdag 3 januari 2019

Dagens fönster ....


Även det här en bild från Ystad.
Det tog ett tag innan jag förstod hur det hela hängde ihop .. för inte  hade jag väl min dator i köket?
Aha! Så här är det.
Jag ligger i min säng i det lilla köket och tar bilden i spegeln .., den är spegelvänd .., alltså ... och fönstret uppe till höger i bild, det är från vardagsrummet.

På lilla bordet ligger pElle och sover.
En avocadoplanta i köksfönstret (den ser lite vissen ut ...) och pelargoniorna, förstås.
Och på väggen bilder som betyder mycket. Emil och Emma. En kossa. Anders och kusinen Fredrik från Australien på bryggan i Ystad.
På datorskärmen ser jag en bild av pv; en skärmbild kanske ...?
Han sitter på båten i Ven, tror jag, just där Ulrika var med och hälsade på ombord.

Så tror jag att det var.

Idag är det torsdag och jag fick igår ett sms där det stod att L var sjuk, kunde jag möjligen ta ett dagspass från kvart i åtta till tre, idag alltså?
Inom loppet av tre sekunder hade jag svarat.
Jo, det kan jag.

Inga kommentarer: