onsdag 2 januari 2019

Dagens fönster ...


.... fanns och finns kanske ännu på Regementsgatan i Ystad.

Huset närmaste kameran var prinsesstårte-grönt, men det mesta av färgen hade under årens lopp flagnat av. Där bakom dörren satt en äldre herre - Gustav - som hade kopieringsapparater och annat och där kopierade jag mina krönikor och faxade dem sedan till hemtidningen.
Det var, som ni förstår, tiden innan datorerna kommit in i våra liv på allvar.
I alla fall i mitt.

Varje fredag brukade denne Gustav (som var en prydlig liten herre) köpa blommor till sin fru. Jag arbetade då på Fridhems Livs på samma gatan, samma sida av gatan också, bara hundra meter bort och jag förundrades ofta över denne alltid så artige man.

1 kommentar:

gunnar i vaplan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.