torsdag 31 oktober 2019

Dagens fönster ....


På väg till fotbollsarenan Anfield Road i Liverpool - vi åkte lokalbuss - blev det stopp vid ett trafikljus och det var då jag upptäckte fönstret. Längst till höger - men inte i bild - stod en äldre herre och tittade ut över gatan och jag gjorde mitt yttersta för att han inte skulle tro att det var honom jag fotograferade.

För den som i en stor del av sitt yrkesliv har textat skyltar, blev det här fönstret nåt extra.
Sååå bra gjort!
Titta på fönsterdelen näst längst till vänster och längst ner, där står 150 pund .., sååå urnyggt L:et är!! Och sättet hur vissa bokstäver har skuggats och markerats, t.ex. "Sports" längst till vänster och hur stora och små bokstäver blandats .., och olika färger.

Längst uppe på varje fönsterdel  binder en ljusblå slinga ihop det hela.

Jo, men det känns verkligen som om den som stått med textpennan varit på gott humör.
Och att det i alla fall får mig att känna nån slags glädje.
Eller att det hela skapar en slags förväntan om glädje.
Här kommer det att hända grejer!

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Undrar hur lång tid det tog. Men är det en skicklig penselförare, så går det väl i ett huj. Kanske.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: det går säkert fort, bara hen hade planerat det, men å andra sidan .., bara att skugga bokstäver och siffror tar tid!