torsdag 31 oktober 2019

Detta eviga tävlande ....


Som det spelades backgammon och Plump under kvällarna i Liverpool!
Då satt vi antingen i "baren" (som mer liknade ett spartanskt sällskapsrum med skinnfåtöljer och bord, en tv som visade VM i rugby och där det hejades våldsamt när brittiska turister följde semifinalen!) eller i foajén, vilket var trivsammare, då man såg människor komma och gå.
Mest gå.

Sällan eller aldrig har väl en omgång Plump gått så dåligt för Emil som just den där första kvällen.
Elva plump på raken! Bara skitkort fick han.


Och de skulle bli värre.
Å andra sidan blev det ombytta roller i nästa match .., då var det min tur att få en prickig kolumn!


Nåja, den huvudsakliga sysselsättningen under lugna stunder, det var ändå backgammon.
Närapå fyrtio matcher spelades och den sista klarades av på planet .., det var British Open .., och den vann Emil! (Då såg de ut som på bilden längst uppe till höger .., jag som hade mellansätet fick flytta mig, så det skulle bli enklare att skicka mobilen mellan varandra).

Hade pv alltid spelet med sig?
Svar: ja! I ryggsäcken.

Ett alldeles underbart resesällskap var han i alla fall, men det hade jag räknat med.
Och ja, jag är part i målet.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Jag känner plötsligt att jag måste lära mig plump. Var det bara ni tre som åkte?

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, jag har ju rest med Emil och Emma - var för sig - under många år. Först bara till olika vandrarhem (båda tillsammans), sen var och en för sig, då jag ju annars inte skulle kunna träffa dem så mycket som förr. Deras morfar bor ju kvar i huset och jag hade då min lilla etta i stan, så det var därför. Emma och jag har varit två gånger i Grekland och en i London. Emil två i Grekland och nu Liverpool. Men nu är det rättvist dem emellan och lille pojken i Malmö,han får väl följa farmor till Köpenhamn på Tivoli ,-)