tisdag 29 oktober 2019

I morgon halv tio ...

Pv gör mig sällskap till mammografin.
Nej, jag tror inte att jag har cancer.
Jag tror att dom kommer att säga ..."Elisabet, det här var nånting annat, du kan åka hem och känna dig glad och trygg" och jag ska säga till pv att .."men vad var det jag sa?"¨
Kanske svänger vi förbi friherrinnan och berättar den glada nyheten.
Eller köper nåt gott till middag.
Nåt  e x t r a  gott.

Men den där brännande känslan i vänster bröst ...?
Vad handlar den om?
Eller kommer det från hjärtat?
Är det inbillning?

Tänk om hen säger nånting helt annat.
Eller kanske får jag vänta ytterligare på provsvar.

Sånt funderar jag över.
Och så tänker jag .., hur många hundratusen kvinnor - eller kanske miljoner -
går och grunnar på precis det här?
Just nu.

Man är inte ensam.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En go-kram till dig

Mimmi/Motala

Dubbelörn sa...

Varmaste kramen till dig vännen
/Elisabeth

Elisabet Sandberg sa...

Kramar till dig!
Hälsningar Elisabet

pralinen sa...

Skönt att Pv hänger med - bra att ha någon att dela både bra och mindre bra besked med.

Anonym sa...

Åh fy så jobbigt att vänta på ett sånt provsvar! Kram till dig. ellem