tisdag 29 oktober 2019

Hemma igen ....


Och det är så mycket jag vill berätta om, men just nu eldar jag för fulla segel i såväl kamin som vedpannan (tretton grader varmt när jag kom hem tidigare idag) och jag ska hämta ut ett bokpaketet i Slöinge och köpa fågelfrö och fixa middag och i morgon vankas nytt besök och nya prover på mammografin, på torsdag ska vi till djursjukhuset med harry som har krångel med svansen och på torsdag fredag är vi bjudna på kalkonmiddag hos friherrinnan och hennes syster och lördag och söndag arbetar jag.

Så nu kör jag till Slöinge.
Sen ska jag bjuda mig själv på gott kaffe.
Och sen, när jag fått lugn och ro i huvudet, ska jag skriva nån slags dagbok.
Här, alltså.


Så länge lägger jag in den här bilden.
Kanske mest till mig själv.
Det här var vad jag vaknade till i morse.
Den där lille krabaten i Malmö, till vilken jag är farmor.


Och till den här stilige unge mannen är jag alltså mormor.
Han är inte bara stilig, såååå mjuk och go och fin på alla sätt och vis; han var också en hejare på att skaffa oss taxi när femtiofyratusen fotbollsfans skulle ta sig hem och väl i alla fall hälften av dem stod med en mobil i handen och kämpade för att ringa Delta Taxi eller nåt annat bolag.
Men Emil fixade det hela galant!

Nu till posten i Slöinge!
Over and out!

3 kommentarer:

AP sa...

Världens finaste killar <3 Mosters/fasters finingar!

Bert Bodin sa...

Ser att du bekantat dig med det engelska kransystemet, som jag tycker är lite underligt. Men engelsmän är ju engelsmän.

Elisabet. sa...

AP: instämmer till fullo!!

Bert Bodin: ja, det är aningen bökigt, men samtidigt lite charmigt ,-)