lördag 2 november 2019

Lördag i början av november och ett fönster ...


Det är helt ofattbart att jag, som i alla år vaknat vid halv tre och därefter sovit i halvtimmespass, att jag, - efter det senaste besöket på mammografin - sover  r a k t  av till klockan sex eller halv sju! Och jag drömmer låååånga drömmar. Inte hemska, men långa.

Natten mot idag befann jag mig på Nilahallen i Malå .., jag hade fått ett schema som var hemskt, med arbetstider som varade i tolv timmar och jag sa att nä, så mycket ville jag verkligen inte jobba!
Och på torget hade någon byggt upp en utomhusträdgård och jag förstod inte hur den skulle kunna överleva, det var ju vinter?

När jag väl vaknade, tog jag mig en titt på familjechatten.
AP hade skrivit och frågat var i Mali Anders befinner sig och då anade jag .., och tog mig genast en titt på nyhetssidan, där jag kunde läsa om femtio döda soldater just i Mali och jag tänkte .., hur många föräldrar, syskon och anhöriga kände den här morgonen en skräck över just den notisen om dom döda soldaterna! Tack och lov att han snart återvänder hem!

Dagens fönster fångades - även detta - av madamen i Porto. Jag lät bilden bli svartvit.
Tack Anna!!
Och att energin kommer från norr, kan man läsa på reklamskylten på bussens tak.
Ja, inte kommer den från landet Halland i alla fall, men kanske om en stund, då jag druckit den första koppen kaffe.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Ja, alltså - det där med energi från norr .... Nä, det kommenterar jag inte. Hm!

😎

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ,-)