lördag 2 november 2019

Kväller ....


Så är det första arbetspasset på länge avklarat.
November brukar vara en tämligen lugn månad i livsmedelsbutiker (många håller igen inför den stundande julhandeln), men det var likväl mycket att göra.
Först kassapass mellan halv tre och fem, sen en timmes påfyllning av frukten och så frontade jag mejeriet och sen var det kassan och sen lite frontning igen, ja, det flöt på bra.
Arbetade först med Johanna och från fem var det Hilda (läser kommunikation) och vi hittade ett bra sätt att skifta på.

Många rara kunder, som alltid.
Mest glad blev jag över lille rara August 5 år som ropade "Hej Bettan! Hej Bettan! Hej Bettan!"
Pratade en stund med en utbränd lärare ..., och med Peter som en gång gått på sjön och berättade hur han hamnat i brittiska Immingham på östkusten, ja, det var länge sen, men ändå.
Och där var en man född 1947 som berättade att hans barnbarn på fem och sju år visat sig vara mer tekniskt bevandrade än han själv och åt detta log vi.
Sånt.

Telefonen ringde om och om igen.
Nästan alla frågade om öppettiderna.

Nu är jag hemma igen och är trött.
Ska stiga upp vid halv sju och börja arbeta halv åtta, till halv tre. Huuuu, vilket långt pass!
Fick en förfrågan om att arbeta även onsdag, men det passet blir för långt när pv inte är ledig, ja, det blir för länge för Harry att vara ensam hemma, så jag bad att Lovisa skulle höra med någon annan.

Sonen som är i Mali, har äntligen återvänt till trakter där internet fungerar och äntligen har vi fått livstecken ifrån honom. I vanliga fall, när han är hemma, ringer han ofta och småsurrar när han är på väg till affären eller till träningslokalen. Oj, så tomt det har varit utan hans prat!!
Nu är det inte många dagar kvar, innan han är hemma hos lillkillen och hans mamma.

3 kommentarer:

Barbro D sa...

Du är verkligen så duktig med orden.

Jag tycker nästan att jag hamnar i ett meditativt tillstånd när jag läser igenom dina texter om vardagslivet.

Tack Elisabet! ♥ ♥ ♥

Elisabet. sa...

Barbro D ..., kära Barbro!! <3 <3 <3

Elisabet. sa...

Ja, men ååå, så kul med en massa treor! Jag menade hjärtan ,-)