onsdag 30 oktober 2019

Inte visste jag ....


.... att Carl von Linné var en så stilig man, ja, i sin ungdom!

Vi mötte honom utanför The Palm House i Sefton Park, tillsammans med en del andra (såklart enbart män) där han stod och blickade ut över allt det vackra. 
Kvinnor har tydligen inte satt några större avtryck här på jorden ....

Jag vet inte om det syns på bilden, men jag tror att han håller en liten bukett linnéor i sin högra hand.

Ett av Linnés motto i livet var "Omnia mirari etiam tritissima".
Det håller jag verkligen med om! 
(På svenska: Förundras över allt, även det mest vardagliga! Jag tycker nog att jag försöker leva efter den principen).


3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Indeed you do!

Barbro D sa...

Ja det var det perfekt ordspråket för dig!


Barbro/Brämhult

Elisabet. sa...

Cecilia N och Barbro D: visst var det!