måndag 4 november 2019

Den där obefintliga oron ....


Jo, helt ärligt .., det är verkligen så att jag känner ingen oro.
Jag känner mig helt lugn.

Visserligen hoppar jag till var gång mobilen ringer och jag går inte mer än två meter ifrån den, för man vill ju inte missa ett samtal från kirurgen eller mammografin, man vet ju aldrig vilka nyheter dom kan komma med.

Men orolig är jag inte.

Att jag igår lyckades med konststycket att spärra mig själv två gånger på postterminalen, allt på en och samma dag ..., ja, men det har ju inte med oro att göra.

Vad då?
Det där med kylskåpet? Att jag råkade lägga mobilen i kylskåpet i stället för osten?

Fortfarande känner jag ingen oro.
Däremot en slags okoncentration, fast jag  i n t e  känner mig okoncentrerad heller.

Det är mer som att tillvaron befinner sig i ett stand-by-läge.
Att man vill få ett besked så snabbt som möjligt, så där så man har nånting att förhålla sig till.

Ungefär så.

5 kommentarer:

Babsan sa...

Åh så jag känner igen mig🥰

Evas blogg sa...

Hög igenkänningsfaktor här också.

Elisabet. sa...

Babsan och Eva på Frösön: känns bra!!

Bloggblad sa...

Jag väntar på mitt besked ... också utan oro. Men om det inte står det gamla vanliga resultatet... då blir nog jag med tapphänt!

Anonym sa...

Tapphänt - vilket underbart ord. Ingår från och med nu i min ordskatt. /Stella i Italien. P.S. Älskar att läsa kommentarer, där finnns ofta guldkorn.