tisdag 5 november 2019

Dagens fönster ...


Palmhuset i Sefton Park bjöd på många fönster, men enbart utifrån, ty det var stängt för dagen.
Men man anade ju .., så nästa gång - om det blir någon sån - då hoppas jag att vi kan strosa omkring där inne bland alla blommor och blader.

Nåja, vi fick ju möta diverse storheter .., Charles Darwin, till exempel.
Här står han och blickar ut över parken och oss besökare.
Tjusigt klädd också.


Så här såg den unge Charles Darwin ut, son till en läkare och född och uppvuxen i Shrewsbury i Storbritannien. Här kan man läsa om honom .., bland annat att han, under skoltiden, ansågs vara en "typisk medelmåtta". Tänk, vad det hade kunnat bli av alla oss "typiska medelmåttor", till vilken grupp jag garanterat hörde! Eller hör.

Stor glädje känner jag när även Charles (ja, jag är numera Charles med honom)  mamma nämns med namn. Hon hette Susannah Sukey Wedgwood. Annars brukar ju det där med faderns namn vara det väsentliga i sammanhanget.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bert Bodin sa...

Och jag som trodde du var "Charliegubben" med honom.

😘

Rexxie sa...

Frågan är ju om hon nämnts om det inte varit för att hon var en superrik Wedgwood? Och frågan är ju också om den "typiska medelmåttan" kommit så långt om han varit en arbetarklass-medelmåtta?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: nej, dithän kom vi aldrig ..,-).
Rexxie: förmodligen inte! (På båda spörsmålen).