lördag 9 november 2019

Dagens fönster ....


Nej, det är inte advent ännu, men stjärnor i fönstret kan man ju när man vill - för övrigt bestämmer man ju själv - och det här var ett av mina fönster i lilla ettan i Ystad. Det mot väster. Där bilarna står på bilden, där är Möllers bageri som ännu finns kvar, om än i lite annan form.

Det hände sig på Regementsgatan att en man i 35-årsåldern en gång knackade på mitt fönster och sa att jag borde ta ner ljusslingan. Nu var ju julen över. Då tänkte jag på mamma och på hennes tid i demensboendet. Mamma hade tagit fram elljusstaken och tänt den redan i maj och någon tyckte att detta var ju helt galet, så kan man ju inte göra.

"Jaha .., inte jag visste att det fanns en sån lag ..", sa mamma.

Jag sa att ljusstaken fick fortsätta att lysa hela sommaren ut om hon så önskade.

Så är det här också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och mina julgardiner med snögubbar ⛄ har suttit uppe ett helt år ��
Det var de enda jag fick med från huset som passade i lägenheten. Hoppas kunna sy klart och sätta upp blommiga gardiner i januari ��
Kerstin i Dalarna

Elisabet. sa...

Kerstin i Dalarna: :) Akta dig bara så ingen knackar på fönstret!