torsdag 12 november 2020

Dagens fönster ...


"Fönster och rena handdukar" kallar jag det här fotot. 


"... och fint väder tycks ni ha!" svarar jag. 


Då kommer detta. 

Det är kanske ett fattigdomsbevis .., att tillvaron ter sig tämligen enformig, men jag blir verkligen sååå glad när det kommer fönster susande genom rymden! 
Tänk, att en människa som man aldrig har träffat - eller bara har bokstavsträffat - kan gå på promenad och plötsligt se nånting som kan bli en fönsterbild och så tar den människan sig TID att posta bilden! 
Det gäller såklart även dem man har mött på riktigt. 
Irl. 

Så vänligt! 
Så omtänksamt! 


3 kommentarer:

annannan sa...

Men man blir ju glad av att kommunicera med varandra, oavsett om det är mellan människor eller mellan människor och andra djur! Och är det mellan människor som kan använda verktyg för att kommunicera så står inte de verktygen i vägen för den glädjen! "Skriv en rad, gör någon glad, ett brev betyder så mycket" hade Posten en gång som slogan i en kampanj, har jag för mig.

annannan sa...

Min coach tycker att jag kunde leka mer. Jag har kommit på att ett sätt för mig att leka är när jag letar fönster till dig!

Elisabet. sa...

annannan: sitter här och läser dina rader, äter en pepparkaka och dricker mjölk. Och blir glad.