fredag 13 november 2020

Eftermiddag ...


Hu, vad det blev grått och ruggigt ute! 
Pv har grävt upp det sista i potatislandet - faktiskt lite mandel också - och jag har flyttat om fröautomaterna till småfåglarna och så får vi (vi ...?) ordna nåt slags underrede som gör att frön inte faller till marken på samma sätt, för jag vill absolut inte sluta att mata vare sig ekorrar eller fåglar. Vi har nu dom senaste dagarna haft mängder med besök av fjäderprydda vänner. 
Finkar förstås .., steglits, blåmesar och talgoxar, en hackspett, domherrar, en, - eller talltitor, korsnäbb, sex fasantuppar och fyra hönor ., några duvor ., ja, tillvaron skulle bli sååå mycket mer trist utan fåglar i närheten! 
Och ja, jag inser att det då blir en avvägning vad beträffar råttbesök. 
Vi får se tiden an. 


Det är sjutton grader varmt här inne och golven iskalla, så nu blir det eld i kaminen, ser jag. 
En trevlig kvinna från Dagens Media ringde nyss upp mig och undrade huruvida jag skulle vara intresserad av ....? Jag tackade nej och hon trugade inte. Sånt tycker jag om. 


Inget bad blev det heller idag. 
Men däremot härlig musik att lyssna till. 

Inga kommentarer: