tisdag 10 november 2020

Kylslaget ....


Nej, så där våldsamt inbjudande var det kanske inte, men om man nu vet hur ljuvligt det är 
e f t e r å t, då gör man det ändå. Det är säkerligen samma fenomen som när människor tränar ihärdigt. Kanske belöningshormonet sätter in?
Så är det med iskalla dopp. 
En utmaning och efteråt: en rent euforisk känsla! 

Och ja, jag vet att man bör ha någon med sig, men nu är det ju så att det inte alltid är möjligt, alltså gör jag det ändå. 
Harry räknas väl inte, men han sitter där och håller lite koll ändå. 


Tittade in i affären och köpte färsk broccoli som nu blivit åtskilligt dyrare. 
Det mesta har blivit dyrare.
Postade även ett helt vanligt brev. 
Mottagaren är den som öppnat ett postpaket från företaget Amazon och sen bara "hottat" iväg tomkartongen i diket längs kustvägen. Jag tog hand om det hela, klippte ut adresslappen, lade den i ett kuvert tillsammans med en hälsning att nästa gång kan ju den här killen slänga skräpet där det hör hemma, dvs, inte bara rakt ut i diket. 
Och så postades det hela.
Så förvånad den unge mannen ska bli när han öppnar kuvertet.

Sönderrivna ölförpackningar (sexpack), tomma cigarettpaket, spritflaskor och frigolitförpackningar från någon hamburgerkedja, det är det som jag oftast hittar. Pv är fenomenal på att ta med sig slängda pantflaskor och burkar när han är ute med harry och i pannrummet finns nu en låda med sånt som ska pantas. 
Det här "Håll Sverige rent", det tycks många ha glömt, eller kanske inte alls känner till.


Snart eftermiddag, eller det är det redan. 
Om två timmar, kring halv sex, kommer pv hem och i morgon är han fri. 
Då vankas det besök på vårdcentralen i Getinge, men för övrigt intet.

5 kommentarer:

Babsan sa...

Du är rolig du 🥰🥰🥰

Bert Bodin sa...

Bra insats med adresslappen.

Elisabet. sa...

Babsan och Bert Bodin: jag tror att det påverkat att jag varit gift med en polis. ��☝️☝️☝️

Turtlan sa...

Fullträff angående adresslappen! Alltid lär han sig något. Tummen upp!

Elisabet. sa...

Turtlan: åtminstone kommer han att bli förvånad, det tror jag. Förhoppningsvis lär han sig nåt.