lördag 20 februari 2021

Dagens fönster ....


Ett fönster från förr. Från växthuset. 
En fönsterruta som i stormen helt enkelt lossnat från fästet och flugit ut. Det måste ha varit på hösten, eftersom löven ännu är någorlunda gröna 

Nu är det lördagmorgon när det här skrivs. 
Tänker på gårdagen och det som då fastnade i min hjärna. 
En varg hade setts i Steninge och en kvinna skrev på facebook att "vargen jagade mig". De där "jagade mig" kanske var aningen överdrivet, mer att den gick åt samma håll som kvinnan. 
Vargen - eller vargarna - har setts på flera håll i Halland. 
I Eftra och Slöinge också. 


Bilderna är från 2013.

Tittade på Carina Bergfeldts pratprogram igårkväll och det var det bästa hittills. Trevliga och pratvilliga gäster .., f.d. hockeyspelaren Börje Salming med pratglada dottern Bianca, skridskoåkaren Nils van der Poel (ja, det var nog många som föll pladask för den mannen!), samt släktforskaren som lät som om han var hemifrån nästan - Peter Sjölund - och: inte att förglömma Molly Sandén. 

Det var en perfekt mix av gäster, vilka tycktes uppriktigt intresserade av varandra och vad dom hade att säga och det var mycket värme och glädje. Och Carina är ju så bra på att våga vänta ut gästernas interagerande; avbryter inte. Ja, det var bra. 

Innan dess var det ju På Spåret, som trots att det var final hade frågor som inte kändes alltför svåra. Trevliga tävlande också. 

Och dessförinnan satt vi med korsordet i DN. Den här gången kändes det tämligen enkelt. tills det var två ord kvar. Jag höll på att bli galen! Att ha livlinor i ens bekantskapskrets är alltid en fördel. 

Där finns många. Min syster Rigmor (suverän när det gäller sport!) .., Rexxie förstås (men då måste jag fråga här på bloggen), exets fru Karin och sist - men inte minst - Bert i Luleå.  Dom två sista får väl räknas som experter på korsord. 
Nu fixade Bert det hela på en gång och pv och jag själv ropade unisont "ja, såklart!!" 
Tack Bert! 


Fortfarande en bild från 2013 och detta var dagen innan stormen kom. 
I hamnen blev det brått att se om sina båtar.

Idag är det töväder. 
Nu är det nog inte långt borta förrän all snö tackat för sig. 
Och pv har sportlov! Nio dagars total ledighet, sen vankas heltid fram till påsk.
Det är skidskyttestafett idag i VM och ska vi ta ett dopp, ja, då får det bli mellan sändningarna. 
Annars tar vi det i morgon. Husets herre påstår att då ska solen titta fram.

Ajöken, sa fröken.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Ååh - jag ber. 😎

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, i alla fall ibland är du till stor hjälp :)