tisdag 4 maj 2021

Nästan tomt ...


... på energi har det idag varit i det gula huset på kullen. 


Inte bara när det gäller dom fyrfota, även dom tvåbenta har varit mer eller mindre däckade.
Kanske beror det på lågtrycket?
Det har ömsom regnat och ömsom varit förfärligt mulet.
Och almanackan .., ja, jag vet vilket år det är, men jag fann den igår och gick igenom den idag. Oj, så ofta jag arbetade extra som pensionär det året!

Pv distansarbetade här hemma idag; från åtta till fyra och var totalt slut på efteråt. 
Resten av veckan är han fri. 


Men dagens post spred energi och glädje! 
Annika i Kävlinge var avsändare och i morgon ska bi-mix-fröna få komma i jorden! 
U n d e r b a r t! 


Titta, så påhittigt! Det är någon ansvarig i Landskrona som tänkt på alla bin och jag tycker att det är rent genialiskt. 

Och hur lycklig blev jag inte över att läsa Annikas rader där hon beskriver hur hennes arbete har förändrats, men till det bättre. Nu styr hon över sin egen tid och sitt eget arbete och jag tänkte att det är nog ändå den allra viktigaste aspekten när man arbetar - detta att man själv kan påverka sin situation och hur man tar sig an uppgifterna -. 
I alla fall för mig. 
I en butik fick vi minutstyrning .., jag kan säga att då försvann precis all arbetsglädje! 

Annat trevligt?
Jo, ett samtal med en före detta bloggvän som om tjugoen dagar ska genomgå en knäledsoperation - ett byte - helt enkelt. Bloggvännen är orolig och tyckte att det lät förfärligt hemskt att lyssna till informationsmötet när själva avsågningen av benet beskrevs och annat ruggigt. 

Själv satt jag veckorna innan det var dags för min första operation och tittade på en youtube-film som visade en sådan operation och pv var hos mig i Ystad just då och höll på att svimma, så hemskt fann han det, ja, han vågade inte ens titta! 
"Aldrig att han ville beskåda detta elände!"
Tänk, så olika vi människor är!
Nåja, det kommer säkert att gå jättebra! 

Nu mot sängen!

Inga kommentarer: