fredag 8 oktober 2021

Annat, som man blir glad av ....


Till exempel när man upptäcker en vänlig hälsning från tidningsbudet, där hen meddelar att DN - som jag hoppats hitta i postlådan - kommer i morgon. 
Det tackar man för.

Att herr Abdulrazak Gurnah tilldelats nobelpriset i litteratur, det hade jag inte förväntat mig. 
Inte många andra heller, tydligen. Nåja, det betyder ju inte att det var ett dåligt val, bara att det var oväntat. 
Grattis till dig, herr Abdulrazak! 


Tester är ju bara hur intressant som helst och Göteborgs-Posten har ofta sådana. 
Här har man tagit sig an tacosåser. Icas sortiment får inte höga betyg och vinner gör "Banderos Taco sauce medium". 

Nu vet ni det.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Jaså - du är Abdulrazak med honom du.
Jag är hittills bara herr Gurnah.
😉

Elisabet. sa...

Bert: ,-)

WalkaboutSweden sa...

Tester gillar jag/vi! :)

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: ja, men visst är det intressant! Det är likadant med konsumentupplysning där olika livsmedels reklam ifrågasätts.