fredag 22 oktober 2021

Dagens fönster ...

Den här tiden i oktober 2015, satt jag precis här och då var detta vad jag såg. 

Jag ser ungefär samma saker nu, förutom dom tre postens-vykort vilka jag skickat till mig själv. Kortet i mitten visar när pv hade kommit hem efter att ha opererat bort sin blindtarm eller i alla fall bihanget och Nelly hade kommit hem från djursjukhuset. Nu låg dom tillsammans uppe i sängkammaren och vilade ut.


Bilden: ute på livets stora hav ....

Den här bilden var också från den tiden i oktober. 
Idag är det blåsigt .., det ska bli - eller är redan - kuling i byarna och jag har nu fejs-tajmat med minstingen i Malmö och hans pappa. Det är väldigt noga med slängpussar när vi säger hej då. "Hejdå marmor!" ropar han som blir tre år i april.  
Då är man lyckliggjord för resten av dagen. 

Nu ska jag ta Harry på promenad, lyfta ena hanteln (den är rosa) då jag ju ändå inte kan använda vänsterhanden till dylikt. 


Samma år och månad, oktober 2015, kom den här bilden från Eva i Tyresö. 
Det handlade om "Det bästa" den veckan .

I förrgårkväll upptäckte pv att jag helt glömt bort att ta den morgonens sex piller! Det var ju så att jag hade fått order om att inte dricka kaffe innan jag skulle till sjukgymnasten och i vanliga fall har jag såna morgonrutiner; ja, jag har en liten blommig frukostbricka och där står kaffekopp och övrigt och en liten, liten plastbytta med dagens medicin. 
När inget kaffe skulle drickas, glömde jag bort resten. 
Kan det ha varit därför blodtrycket sköt i höjden?
Kanske. 

Och så har en känd (men inte för mig) rappare blivit skjuten. 
Arma föräldrar.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Bilden på båten och havet, den är så underbart vilsam! Hade passat på en vägg.

Elisabet. sa...

mossfolk: det tänkte jag med på när jag såg den igen ,-) Men inte när jag tog den.