tisdag 19 oktober 2021

I var sitt hörn ....

... av soffan ligger eller halvsitter vi, pv och jag själv. 

Jag lyssnar till Anders Teglunds bok "Cykelbudet" och pv, som först surfar omkring på sin padda, lägger till sist den ifrån sig och lyssnar han också. Ja, en stund, alltså. Ungefär 2 minuter, sedan somnar han. 

Som alltid. 

Byter vi chaufför i bilen och han blir passagerare, ja, då tar det knappt en minut innan han däckat och i hans mun kan en svala flyga ut och in om den vill, men tack och lov är ju bilrutorna inte nervevade. 

Cykelbudet köpte jag hos Adlibris som ljudbok och höll på att dåna när jag såg hur oändligt många timmars lyssning det skulle innebära. Nåja, jag får ta det pö om pö. 


Här kan man läsa - eller lyssna - till vad boken handlar om. 
Jag tycker alldeles oerhört mycket om sättet han berättar på och så spelar han ju sin pianomusik i bakgrunden ibland. 

Anders Teglunds pappa heter Sven och bor i Luleå och målar helt fantastiska akvareller och jag försöker ju spara till ett liv efter tjänstepensionens slut, men har sååååå god lust att skippa den tanken och köpa ett av hans alster där någon skata sitter i ett träd

Nu har jag nyst tio gånger på raken och ska lägga mig på soffan Ektorp och fortsätta lyssnandet.

10 kommentarer:

Rexxie sa...

...eller Domherre II!

http://www.sventeglund.se/wp-content/uploads/2021/05/20210501_081313-1-768x923.jpg

Undrar vad dom kostar?

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, eller talgoxe! Jag frågade en gång .., kring 7000:-, tror jag.

Annannan sa...

Men då låter jag bli att köpa nu och så köper du, och om det skulle bli knapert så kan du sälja till mig sen!

Turtlan sa...

Prosit!

Gunnel sa...

Ser att Cykelbudet tar 13 timmar att lyssna till, vilket bara är kul om det är en bra bok, men ack så segt om man inte riktigt fängslas av den.

Elisabet. sa...

Gunnel: den är bra, men jag ångrar att jag inte tog den som vanlig bok. Men å andra sidan, då hade jag ju missat författarens pianospel.

Elisabet. sa...

Annannan: menar du tavlorna? Visst är dom underbara?

Elisabet. sa...

Och ännu mera annannan: köp den du! Det gör mig bara glad om den sitter på väggen hos dig!

Anonym sa...

Det fina grafiska bladet högst upp med fågeln, vad heter konstnären och motivet? Gillar det mycket!
Biggan

Elisabet. sa...

Biggan: visst är det! Förlåt att mina svar dröjer på kommentarerna, men jag får inte längre nån hint om dem i min mejl!