lördag 20 november 2021

Lördagkväll ....

Så här är det. 

Nu har jag återigen fått den här hemska doften i näsan och det gör mig halvt tokig. 

Efter covid går och kommer den .., och det är så oerhört enerverande. 

Ett tag tyckte jag att pv luktade nåt hemskt och jag sa att skulle han verkligen gå till jobbet, tänk om dom andra också kände samma sak? Ingen annan kände nånting och själv kunde jag knappt sitta i närheten av honom. 

Det försvann, tack och lov. Och stackars människa, så hemskt det måste ha varit. 

Pv har haft doftförnimmelser också, mest när vi kört bil, men det har gått över.

Nu är det min tur igen; liksom inuti mig själv.

Vilket elände detta är!

8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Jobbigt!

Jag råkar ibland ut för något liknande utan att ha haft covid. Undrar hur det kommer sig.

Turtlan sa...

Den sjukdomen är verkligen lömsk. Beter sig som den vill och mer därtill.
Natten efter eller någon natt efter jag hade fått min första vaccindos vaknade jag på natten med illa en illa doft i näsan. Till slut kunde jag somna om. Aldrig varit med om det tidigare.

En vanlig man sa...

Det låter oerhört jobbigt.

WalkaboutSweden sa...

Fy sjutton!

Ibland hör jag människor säga att "Covid är bara som en vanlig förkylning".
Skulle inte tro det.
Så många som har berättat om att det är sjuka i månader, plus de där menen med att tappa håret, tappa luktsinnet eller få ett luktsinne som "gått bananas".
Ingen kan veta i förväg hur det drabbar en själv.

Elisabet. sa...

Bert Bodin, Turtlan, Walkaboutsweden och En vanlig man:det är så vanvettigt irriterande och man blir så frustrerad!

Babsan sa...

Fy så trist det måste vara🥰

Elisabet. sa...

Babsan: man tror ju till slut att man håller på att vara snurrig!

Evas blogg sa...

För mig är det smaken som har blivit annorlunda efter covid. Vissa saker kan jag knappt äta längre för jag tycker att det smakar så konstigt.