söndag 14 november 2021

Söndag förmiddag ....

Mejl från min syster i Australien som håller på att bli galen på det eviga regnandet. 

Själva tittar vi på skidskytte .., hostar oss fördärvade .., matar småfåglar ., dricker honungsvatten och konstaterar att Ola Brännholm och Björn Ferry  är så bra som kommentatorer i SVT. 

Idag ska pelargoniorna - dom som är ute - tas om hand. 


Fars Dag idag. 
Kan man skicka en hälsning till himlen eller var man nu hamnar efter ens jordiska tillvaro, så vill jag säga  t a c k   pappa för att du var så underbart fin och rar. Så varma händer du hade. Alltid varma. 

Ord som jag tänker på när jag tänker på dig: Samarin, mazariner, Cloettas Center-rullar, gymnastik, russin, gevär, ryggsäck, sotig kaffepanna, tävlingsinriktad, fotboll, skidåkning, vallaburkar, envishet, kramig, deppig över hårförlusten, Keratin hårvatten, gammaldans vacker handstil, ja, lite sånt.

2 kommentarer:

lifeblog sa...

Svar på din fråga på min fråga!! - Jag har akvarell.blogspot.com
Hur gör du inlägg???

Elisabet. sa...

Aha! Slå mig en signal! 0707 511825