lördag 12 mars 2022

Dagens fönster ...


... fångades i Kiev av AP, det var i mitten av mars för nio år sedan och vi tänkte, när hon skulle resa dit å arbetets vägnar, att jaha ja, kan det vara särskilt inspirerande ..., med Ukraina, alltså?

Det var det. 
Så här skrev jag då: 

Ikväll har jag pratat med den nyss hemkomna AP och ååå, hon bubblar över av glädje över besöket och berättar om ett otroligt vänligt bemötande - på hotell och restauranger - och jag sitter i loppisfåtöljen och frågar och får svar och hon gäspar, men berättar så glatt.

Jag undrar om jag någonsin har hört henne så ..., pratglad när det gällt någon resa!
Och hon berättar om taxichauffören som undrar vad sällskapet tycker .., ska Ukraina tillhöra EU eller .., ja, det är ju vad han själv önskar!


En ukrainsk postlåda fick jag via rymden också.
div

Inga kommentarer: