onsdag 20 april 2022

       Kanske hade jag fel ...?

Ingen bra skärpa på bilderna och varför vet jag inte, men det var bland annat detta jag menade Bert, med dom fina skyltarna i Cornwall och i Skottland också, för den delen. På den här hade skolbarnens teckningar av kungsfiskaren införlivats med texten.


Till exempel tyckte Romilly, 6 år, att så här ser kungsfiskaren ut. 
Underbart! 


Och bra att få veta vad dom olika träden heter; vi var ju inte presenterade för varandra. 


Och när jag tänker efter .., så har vi ju faktiskt en liknande informationstavla nere vid parkeringen, innan man kommer till havet.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

När jag gick på mellanstadiet (folkskola hette det då) ritade jag av en bild av en kungsfiskare, och färglade så att den nästan blev kopierad. Täckte hela A4-arket - därför trodde jag i många år att kungsfiskaren var så stor... I asfaltdjungeln där jag bodde, fanns bara duvor och kajor.

Jag läser alltid på infoskyltarna vid naturreservaten - har jag tur så är det en gammal elev som har tecknat naturbilderna. Då blir jag stolt, även om jag inte kunde lära honom ett skvatt i det ämnet... han var fullärd som 12-åring på eget bevåg.

Bert Bodin sa...

Jo, jag förstod att det var något sånt du menade.

Tyvärr har jag inga bilder som visar liknande exempel härifrån. Men under/efter sommaren kan jag nog ha fixat det.

Elisabet. sa...

Bloggblad: fantastiskt, det här med hur ett intresse kan slå rot så tidigt!

Elisabet. sa...

Bert Bodin: och jag kommer nu också ihåg att i Malmö har jag - i parkerna - sett såna här skyltar!