torsdag 21 april 2022

   Och så bär det iväg igen ...

Bilden: Ett annat slags boende. Herr Kaja håller koll. Frun har väl fullt upp med att inreda i skorstenen. 

Det är mycket nu. 

På lördag är det kalas hos Hilda och senare på eftermiddagen har vi middagsgäster. 

Dagen därpå, eller kvällen därpå, kör vi upp till Lysekil, då båten ska seglas till hemmahamnen i Skallkroken. Mina barns pappa Tommy gör pv sällskap ombord (det blir nattsegling) och herrarna får sent på kvällen krypa till kojs i en kylig ruff, allt medan jag själv ska övernatta på Strandflickornas hotell, just i Lysekil. 

"Är hon tokig? Hotell nu igen?" tänker någon kanske. 

Ja, kanske. 

Men att bo på hotell är det absolut bästa jag vet och pv har erbjudit sig att stå för kalaset, men jag har sagt att vi delar på notan. Måndagförmiddag tar jag bilen och Harry .., vinkar av sjömännen och kör hem igen. Genom Tingstadstunneln och genom Göteborg!! 

Nåja, jag har ju klarat det förut. 

Här ska jag bo. På Strandflickornas Havshotell. 

6 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Så kul att du ska bo på just det hotellet.
Ser fram emot att höra vad du tyckte om det.

Bert Bodin sa...

Lyx, lyx och lyx ... Hm!

;-)

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden:det ser så himla mysigt ut! Ja, lovar att komma med rapport. :)

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ,-)

Rexxie sa...

Du vet att Tingstadstunneln är delvis avstängd och att det kan komma att bli köer, va?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tingstadstunneln-stangs-stor-trafikpaverkan-vantas-i-goteborg

Elisabet. sa...

Rexxie: va?? Hjälp! Måste genast kolla. Tack snälla!