tisdag 19 april 2022

    Nytt liv och Dagens Fönster ...


Ja, fönster kan ju även vara målade och i det här fallet av Lena Larsson. Kommer någon ihåg henne? Till underbara grannen Ann-Britt hemma i Malå, köpte jag den här boken (vars titel jag glömt) och fick en tillbaka. Så lyckat! Nu kom jag på det! "En svensk naturdagbok", var titeln. Och här på bilden finns ju gott om fönster!


En ung Lena Larsson. 
Är det någon som inte känner till henne, kan man få veta mera här.


Och här är raderna från Ann-Britt - salig i åminnelse -!


Undrar om jag har kvar den? Kanske. 
Det nya livet återkom någon gång mitt på dagen. Pv hade köpt hem en covid-test, men den visade att här fanns ingen smitta av det slaget och det var skönt. Nu känns det bra. 

Lite senare: cyklade till affären och tänkte att det var nog den bästa cykelturen på evigheter, ingen vind alls!! Körde på lägsta växeln nästan hela tiden. Rar kassörska i kassan. Jag drog undan ett torn av kundkorgar och kände hur vansinnigt roligt det är att hjälpa till. Minns ju hur frustrerande det var när man från sin utkikspost i kassan noterade hur korghögen bara växte, men det gjorde kön också. 
Det hände att kunder hjälpte till; ofta stamkunder och ofta män. 
Å, så man tyckte om dem!

Inga kommentarer: