torsdag 3 november 2022

Dagens fönster ...



Ja, faktiskt har nog aldrig fabrikör Johanssons fönster visats som "Dagens variant". 

Men nu, den tredje november, blir det av. 

Det är inte många gånger - om än någonsin - som jag har sett mänskligt liv vid huset (om är enormt stort). 

Jo, jag har träffat Johanssons son som bor där med sin sambo, men ute på tomten ..., nej, aldrig. 

Nära muren växer havtornsbuskar, vilka ger enorma mängder med bär. Någon - oklart vem - tar i alla fall hand om frukterna.

3 kommentarer:

Rexxie sa...

Det är ju inte särskilt vackert som hus betraktat... Säkert jättefint inuti, men utifrån??

Elisabet. sa...

Rexxie: instämmer till fullo! När huset började byggas funderade många över hur det öht var möjligt att något bygglov beviljats. Det är ett stort schabrak och stämmer inte alls med övrig bebyggelse. Jag skrev en insändare till Falkenbergs kommun och menade att gick detta igenom, då borde det bli en enkel match för andra boende i området att bygga ut altaner eller annat, utan knorr från kommunens sida. Det är samme arkitekt som anlitats av bland annat Per Gessle.

Elisabet. sa...

Ps. Rexxie igen: numera har jag vant mig. Ds.